گچبری های لوکس وکلاسیک

گچبری طرح بیضی سقف آشپزخانه

فهرست مطالب

طراحی واجرای گچبری های لوکس وکلاسیک ومدلهای اروپائی با15 سال تجربه ونمونه کارهای متعدد در منطقه1 تهران.تماس09121675601 پارسائی گچبری لابی-گچبری لاوی هتل-گچبری ساختمان های مسکونی-طراحی لابی-طراحی لاوی-طراحی کلاسیک-طراحی گچبری کلاسیک -گچبری-گج بری-گچکاری-گچکاری کلاسیک-ابزار کلاسیک رومی- گچبری سقف


گچبری دستی و مدل های مختلف ان .گچبری کلاسیک ،گچبری نئوکلاسیک،گچبری مدرن،گچبری سلطنتی ،گچبری چدنی،گچبری گل و بوته ،گچبری سرقاب،گچبری ایتالیایی گچبری قاجار،گچبری اسلیمی،گچبری راکشی،گچبری اسلیمی ،


مقدمه گچبری دستی

معمولا آدمیان چنین می اندیشند که کاربری های یک بنا و یا یک اثر معملری در گچبری پاسخ گویی به نیاز های اولیه انان خلاصه می شود.گچبری در دورانهای مخطلف تاریخ طی طریق نموده تا به امروز که اثار ان در بافت شهری بصورت گسترده ای جلوه گر شده واز اندر نمای درونی ساختمانها وبناهای بزرگ ومساجد با سبک هایمختلف استفاده شده و نشانگر سالها تمدن وفرهنگ این مرزو بوم است که در کالبد معماری گچبری منتظاهر می شود و هر شکل از ان معنا و مفهوم وپیامی در بردارد.

تاریخچه گچبری دستی در معماری ایران

اثار تاریخی و هنری گچبری ایران بیانگر ان است که افزایش یک اثر عموما بر اساس باورها و اعتقادات وطرح ریزیهایی گچبری که ریشه در فرهنگ گذشته داشته انجام کرفته است.در این اثار هنرگچبری بخشی در قالب تصویر کل ان اثر است و با بخشهایی دیگر گچبری دستی جدا و بی ارتباط نیست.در معماری ایران اجرای گچبری دستی با یکدیگر و با تمامیت اثر رابطه و هماهنگی دارند.

رابطه اجزائ با هم و گنجانیدن انها در یک قالب گچبری دستی که در همه اثار نمایان است یک کالبد فیزکی از اصل دین اسلام یعنی توحید است.در واقع درخشش نقوش و جلوه های رموز پنهان و طراحی و گچبری دستی یک اثر بی بدیل هنری متاثر از عشق وفطرت پاک هنرمندانی است که گچبری ملهم از ورای ماده است.ویژگی و برتری گچبری و معماری اسلامی ایران گوناگونی عناصر معماری هنر های گچبری کابردی ان نیست بلکه ذوق سلیم وضوع ظرافت گچبری دستی و تناسب درست و سنجیده و امیزش کلی هنر گچبری ایرانی کاربردی و سازگاری بیین عناصر گچبری دستی و معماری ایرانی است.یک ویژگی اصلی هنرمند گچبر ایرانی این است که همواره هنر گچبری دستی را با زندگی امیخته و اکثرآ ذوق هنری خود را در ساخت و سایل و لوازم مورد نیاز به کار برده است اکثر هنر های گچبری ایرانی جنبه کاربردی و انتفاعی داشته وجزئ هنرهای گچبری صناعی محسوب می شود.

نقوش گل و برگ با تنوع بی انتهاو نقشهای ظریف گچبری دستی و درهم بافته هندسی که از چند ستاره درست می شود اشکال در هم پیچیده وعبارات خوشنویسی گچبری اشکال طبعی طرحهای اسلیمی موید اشکال درهم بافته گچبری و ترکیبات خطاطی از دوره اسلامی است که بوسیله هنر گچبری دستی کاربردی چون کاشیکاری گچبری منبت کاری نقاشی و غیره در ارایش بنا ها نقش می بندد و چنان شاهکاری از گچبری دستی بیبدیل را در معماری و گچبری اسلامی پدید می اورد.همچنین هنر گچبری کاربردی شامل ان بخش از فعالیتهای گچبر بشری است که نمایانگر عواطف واحساسات درونی افریننده است هدف اصلی براوردن نیاز های روانی و درونی است و هنر گچبری عبارتند از خلاقیت ترکیبی است در حالیکه دانش یک فعالیت گچبری دستی تخلیلی است.گچبری از پدیده های هنری بی همتادر معماری ایران به شمار می رود گچ به سبب گیرایی و انعطاف پذیری در استحکام بخشی ساختاربنا ودر تزیینات داخای معماری دوره اسلامی کابرد ویژه دارد.

پیشه هنر گچبری در ایرانبه 2500سال پیش از این و قبل از ساخت اجر می رسد ایرانیان اقام عملیات گچبری دستی را ابداع تجربه و تکمیل کرده اند و یک سلسله شاهکار در سبکهای گچبری دستی متوالی پدید اورده اند که در جای دیگر همتایشان را نمی توان یافت اغلب گچبری های دیتی را خوار شمردند چون تصور می شده که این وسیله در دست طرح مقاومتی ندارد و به او امکان می دهد بدون احساس مسولیت یا برنامه ریزی سنجیده اشکال نو ظهور بی بهایی را در گچبری پدید اورد اجرای گچبری دستی وافعی نقاشیهای گچبری که مستلزم مهارت حکاکی است فوق اعاده دشوار نیست ولی طراحی ان مشکل است گچبری ایرانی در وهله اول طراحی ان است یک طرح واقعآبزرگ همیشه کار بسامان خیال امگیز نبوغ گچبری دستی ایرانی است.

گچ بری طرح روی سقف

خط کشی در سقف.برایزیبایی سقف ها روی سقف را باخط های عمق درارجاسازی می کنداین خط ها به سبک های مختلف می تواند باشد.
طریق عمل:
پس از انکه گچکاری اول به پایان رسیدو گچ خودگیری خودرا انجام داد روی ان را بضخامت یک سانتی متر گچ آماده می کشند(چون گچ آماده دیر تر خودگیری خود را انجام میدهد)وروی آن را با شمشه های مختاف به فرم های دلخواه روی سقف خط کشی نموده و با قلم گچبری داخل گچ را عمق میدهند.روش اجرای طرحهای گچبری در سقف(طرح دور قلاب)
1-ابتدا باید مرکز کار را مشخص نمود و با ترسیم قطرها از تلاقی دو قطر مرکز کار مشخص میگردد.
2-در صورتیکه طرح به صورت بیضی،لوزی،مربع،یا مستطیل باشد ذدر صورت یک چهارم از سطح را جدا نموده که اصطلاحآ طرح دور قلاب یک چهارم می گویند.
3-با کیسه گرده زغال تمامی محلهای گردش طرح که قبلآ سوزن خورده را گرته می کنیم و دقت می نمائیم که هیچ گل یا غنچه ای بدونه خوردن گرته نباشد. حال بعد از زدن یک چهارم طرح را برمیگردانیم وطوری در جای خودش قرار می دهیم که گلها با هم منطبق (شکل مورد نظر دراید)

با اجرای گچبری کلاسیک میتوان در دیوار پشت تخت خواب قابی را که در داخل آن از رنگ استفاده شده بوجود آورد. توسط رنگ میتوان به اتاق هایتان تنوع و زیبایی بدهید.

گچبری لوکس و کلاسیک تهران

طراحی واجرای گچبری لوکس وکلاسیک در تهران و بازدید ومشاوره رایگان
معماری و گچبری ساختمان های مسکونی کلاسیک رومی در تهران که ان را دموس مینامیدند در میان اتروسکها ودیگر اقوام وگچبر های ایتالیایی رایج بوده است.خانه های رومی فضای طراحی وگچبری دستی مرکز گرا داشتند که از بالانور میگرفت ومقید به محوری طولی بود که استادگچبران را از ورودی اغاز وبه حیاط مرکزی خانه ها ختم میشد.ورودی این گچبری سقف این ساختمان در کنار مغازه هایی که در حجم خانه ها تعبیه شده بودند قرار داشت. اغلب گچبری قاب دیوار های راهرو یا گچبری قاببندی دیوارها به فضای مرکزی یا صحن میانی راه داشت.که در اطراف ان اطاق های گچبری وابزارزنی در لبه پنجره ها وجود ندارد.سقف پذیرایی گچبری شده به سوی روزنه ای در وسط شیب میگرفت وبه ان مدل سقف کاسه وگچبری بیضی شکل میگرفت.

رنگ گچبری کلاسیک

اگر میخواهید گچبری خانه ی خود را رنگ کنید توصیه میشود که زمینه کار سفید باشد، رنگ گچبری طلایی شود تا ظاهری لوکس و کلاسیک داشته باشید. البته میتوان در طلایی کردن گچبری خلاقیت بدهید.  از الگویی خاص استفاده کنید،برای مثال یکی در میان رنگ کنید.

به طور کلی در این نوع گچبری جزئییات بسیار مورد توجه قرار میگیرد . به دلیل داشتن ارتفاع بالا بهتر است در خانه هایی با فضای زیاد و پلان باز استفاده شود.

این سبک گرما و حس راحتی دوران طفولیتمان را به خاطر می آورد. برای پیاده کردن سبک کلاسیک در محل مورد نظر علاوه بر آسانی ای که دارد باید به نکات  گفته شده درباره ی آن توجه کنید.

شما سبک کلاسیک را میتوانید با اعتماد کامل برای منازل و محل کارتان انتخاب کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

امیدوارم که با مشاهده این تصاویر از نمونه کارها آشنایی شما با این نوع گچبری بیشتر شود و در تصمیم گیری خود راحت عمل کنید.

گچبری کلاسیک راهرو

اگر نمای ساده سفید راهرو را حتی با گچبری ساده کلاسیک نمی‌پسندید، می‌توانید رنگ خنثی‌ مانند طوسی را که با تم کلاسیک طراحی داخلی هماهنگ است، انتخاب کنید و برای گرم‌ شدن ظاهر راهرو، و انرژی بخشیدن به کسانی که در این راهرو قدم می‌گذارند کمی در مرکز قاب‌ها ، نورپردازی کنید. مطمئن باشید همان‌قدر که بوی عود و شمع حال‌تان را خوب می‌کند؛ انعکاس نور در یک راهروی باریک هم انرژی مثبت به شما می‌دهد.

گچبری کلاسیک پذیرایی

یکی دیگر از مزیت ها و کاربرد هایی که این هنر دارد این است که میتوان بعنوان گچبری کلاسیک پذیرایی هم از آن استفاده کرد.

پذیرایی هر خانه مهم ترین و اصلی ترین قسمت خانه میباشد که وقتی وارد خانه میشوید اولین جایی که به چشم میخورد دیوار یا سقف پذیرایی است و برای اینکه وقتی کسی وارد خانه میشود ، لذت ببرد ، میتوان از این هنر برای سقف و دیوار پذیرایی استفاده کرد تا یک فضای دلنشین و کلاسیک در خانه ایجاد شود.

فقط پیشنهادی که ما دارید این است که برای پذیرایی خانه خود از گچبری سلطنتی استفاده نکنید زیرا بسیار شلوغ است و بعد از مدتی از چشم میافتد و به دل نمینشیند پس بهتر است از طرح و مدل های ساده برای این سبک گچبری پذیرایی استفاده کنید.

گچبری کلاسیک آشپزخانه

گچبری کلاسیک آشپزخانه هم طرفداران زیادی دارد دارد. اگر آشپزخانه ای به سبک کلاسیک دارید، بهترین گزینه برای شاخص کردن قسمتی از آن استفاده از گچبری های لوکس است. به طور مثال پنهان کردن هود هایی که چهره آشپزخانه را زشت می کنند پشت این گچبری های کلاسیک و لوکس و زیبا می تواند یکی از ترفندهای دکوراسیونی کارآمد باشد.

گچبری

گچبری کلاسیک دیوار

گچبری کلاسیک دیوار باید توسط هنرمندان و متخصصان در این زمینه انجام شود زیرا این نوع گچبری دارای طرح و مدل های مختلفی است که هر کدام نیاز به مهارت و تجربه خاص و بالایی دارند.

انجام و اجرای این سبک گچبری برای سقف ساختمان به دو روش انجام میشود که در روش اول گچکار مورد نظر شما در محل حاضر میشود و مدل گچبری مورد نظر شما ایجاد میکند و در روش دوم شما میتوانید از گچبری پیش ساخته استفاده کنید و هر نوع طرح و رنگ و مدل خاصی که علاقه دارید و هیچ گچکاری نمیتواند اجرا کند را در دیوار منزلتان داشته باشید.

در گچبری کلاسیک دیوار پذیرایی میتوان از خطوط خط کشی شده و در برخی مواقع از اشکالی با انحناهای ساده و جذاب یا حتی شلوغ و شیک استفاده کرد که بستگی به سلیقه افراد دارد.

حالا اگر تا به حال فکری برای دیوار پذیرایی منزلتان نکرده اید ، پیشنهاد ما به شما پتینه کاری است که از خدمات ویژه و خاص مجموعه ما است که توسط افراد کاربلد و با تجربه طبق سلیقه و طرح و رنگ و مدل مورد نظر شما ارائه میشود.

نظرات (9)

  1. صادق
    ژانویه 27, 2020

    خیلی عالی بود از بهترین ها مرسی!

  2. Royal CBD
    می 19, 2020

    You have made some decent points there. I checked on the net for more information about the issue and found
    most individuals will go along with your views on this site.

    P.S. If you have a minute, would love your feedback on my new website
    re-design. You can find it by searching for «royal cbd» — no
    sweat if you can’t.

    Keep up the good work!

    • rezaparsaei
      ژوئن 21, 2020

      Bedmolding

  3. Henry
    آگوست 11, 2020

    whoah this weblog is fantastic i like reading your articles.
    Stay up the great work! You know, a lot of persons are
    hunting around for this info, you can aid them greatly.

  4. Margarette
    آگوست 12, 2020

    Thanks for sharing your thoughts on blog. Regards

    Here is my web site; Margarette

  5. breitling replica watches
    آگوست 27, 2020

    Best watch ever! I love it! it’s a great watch that gives the designer look without the price.

  6. Lavinia
    آگوست 28, 2020

    item as described fast shipping! A+

  7. ویولت
    آگوست 28, 2020

    اطلاعات جالب و مفیدی در رابطه با گچبری کلاسیک بود مرسی

  8. omega replica watches
    آگوست 29, 2020

    Beautiful watch!!!Good for small wrist!

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *