نکات مهم در طراحی و اجرای گچبری

فهرست مطالب

نکات مهم در طراحی و اجرای گچبری

طراحی و اجرای گچبری

گچبری قرار است جلوه بهتر و زیبا تری به خانه شما بدهد اما اگر چند اصل ساده را رعایت نکنید ممکن است هزینه و زمانی که صرف می کنید نتیجه عکس بدهد.

به شما پیشنهاد می کنیم هنگام طراحی و انتخاب مدل گچبری خانه تان به این موارد دقت کنید

طراحی و اجرای گچبری
طراحی و اجرای گچبری

1-ارتفاع سقف

گچبری های سنگین ،خیلی برجسته و حجیم مناسب سالن هایی با سقف یلند و ترجیحا پنجره های قدی هستند.اگرارتفاع سقف خانه شما در حد استاندارد یا کوتاه تر است ،سعی کنید طرح های شلوغ و حجیم انتخاب نکنید.

2-دکوراسیون کلی خانه

زیبایی سقف و کناره های آن هم باید هماهنگ با سبک و سلیقه کلی شما باشد همانظور که پرده های ضخیم و سنگین منلسب فضایی با مبلمان مدرن نیست ، گچبری کلاسیک هم با مبلمان مدرن سنخیتی ندارد. گچبری سقف
3-پرهیز از افراط و تفریط:بهتر است سبک . طرحی از گچبری را انتخاب کنید که بتوانید ان را در باقی فسمت های خانه مانند آشپزخانه ،دیوار پلکان داخلی و حتی سرویسهای بهداشتی هم به کار ببرید.استفاده از گچبری فقط برای سالن دیگر امر پذیرفته شده ای نیست.

اصول گچبری دیوار کلیک کنید.

4-حفظ آرامش بصری

گچبری مانند رنگ و طرح کاغذ دیواری تاثیر بسزایی روی آرامش یا آشفتگی بصری افراد می گذارد .به طورمثال استفاده از طرح های شلوغ در قسمت میانی سقف و رها کردن کناره ها باعث ایجاد حس سنگینی و عدم تعادل می شود.

5-استفاده آگاهانه از رنگ

هرچند گچبری رنگی تقریبا منسوخ شده اما استفاده از رنگ هایی خاص در بخش هایی از گچبری می تواند حس اصالت و اشرافیت بیشتری در خانه ایجاد کند البته بهتر است گچبری رنگی فقظ در فضاهای بزرگ تر اجرا شود.

نظرات (2)

  1. مریم امیر جلالی
    فوریه 16, 2020

    چه جالب اطلاعات خوبی بود عالی ادامه بدید

  2. طراحی زیبا و شیک منزل با گچبری - گچبری رضا پارسایی - گچبری اتاق پذیرایی
    مارس 27, 2020

    […] درمورد گچ کاری خانه حرف میزنیم در ذهن ما تصویری از گچ زنی ساده خانه […]

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *